A rövidfilm jellemzően a fiatal filmesek műfaja, akiknek ugródeszkát jelenthet egy fesztiválra kijutó, és ott jól szereplő alkotás. Változott-e ez a trend azáltal, hogy ma már nemcsak moziban -ami szinte kizárólag az egész estés filmek terepe-, hanem különböző streaming platformokon és megosztó felületeken nézünk filmeket? Tekinthetünk-e mostanra önálló művészeti alkotásként a rövidfilmre?

Deák Dániel, a Friss Hús Nemzetközi Rövidfilm Fesztivál alapítója és fesztiváligazgatója segítségével járjuk körbe ezeket a kérdéseket, és arról is szót ejtünk, hogy honnan, milyen műhelyekből kerülnek ki a jövő új, itthoni reménységei, mennyiben más a magyar és a nemzetközi alkotók látásmódja, a témaválasztása? Miért nyúlnak bátrabban a külföldi filmesek az anyaghoz, és miért használják szabadabban a filmes formanyelvet? Mindezt annak apropóján, hogy idén júniusban 11. alkalommal rendezték meg a legjelentősebb hazai rövidfilm fesztivált, a Friss Húst.